13 Şubat 2009 Cuma

MİLFÖY ÇUBUKLARI

Milföy... Eminim herkesin zor anlarının kurtarıcısı, tatlısıyla tuzlusuyla.. Bunlar da tuzlu kurtarıcılar.. (Milföylere halk kahramanı muamelesi yaptım galiba:)).. Bu çubukları ilk kez oğlumun doğum gününde denedim. Ya acemiliğime geldi, ya da tarifin öyle olması gerekiyordu, ya da son dakikada yapmış olmamdan kaynaklandı bilemiyorum ama bana biraz sert olmuş gibi geldi.. Arkadaşlar aranızda yapan olursa veya yapmış olanınız varsa durumu bildirirseniz sevinirim...

Malzemeler:

8 adet milföy
3-4 diş sarımsak
Pul biber
Kekik

Yapılışı:

Sarımsaklar ezilir, pul biber ve kekikle karıştırılır. 2 adet milföy üst üste konur. Merdaneyle biraz inceltilir. Milföylerin üzerine sarımsaklı karışımdan sürülür. 2 cm kalınlığında şerit şeklinde kesilir ve iki ucundan tutularak burgu yapılır. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir ve altı üstü kızarana kadar pişirilir..
Not: Çubukların üzerine yumurta sürülmediği için üstü biraz az kızardı. Bende altları kızarınca çubukları ters çevirip biraz daha pişirdim. Üzerine belki çok az yumurta sarısı sürülebilir... Afiyet olsun..

6 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

ben de dün kahraman ilan emiştim milföyleri:)ama bu şekilde denemedim hiç..ama bu da çok pratikmiş...eline sağlık

meleginmarifetleri dedi ki...

Oldukça şık görünümlü bir sunum oluyor bu çubuklar bence ellerine sağlık.
Sert olmasının sebebi belkide kızarsın diye daha çok pişirmen olabilirmi acaba?
Sevgiler.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Senin dünkü kahramanlarını gördüm sihirli oklava çok değişik olmuş kahramanların :). Arzu arkadaşım yorum yazdığı için ben yazmamıştım.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Merhaba Melek, dediğin doğru galiba o yüzden sert olabilir. eğer çok pişirmeseydim beyaz olacaktı.En iyisi yumurta sürüp denemek galiba.Tespitin için sağol.

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Merhaba canım..Hemen iade_i ziyarete geldim:) Güllerimi beğendiğine sevindim..

Blogun çok şirin..Şu milföylü çubukları ben de çok merak ediyorum açıkcası..Hiç denemedim..Ellerine sağlık..Görüşme üzere..SEVGİLER.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

hem kolay hem lezzetli...ellerinize sağlık...güzelde bir sunum olmuş...