18 Şubat 2009 Çarşamba

YUMURTALI ISPANAK


Merhaba arkadaşlar. Bu ıspanağı yapalı çok oldu ama yayınlama sırası anca geldi... Ispanağın bu halini daha çok seviyorum ben. Yumurta ve ıspanağın muhteşem buluşması :) İki faydalı şey bir arada....

Malzemeler:

1/2 kilo ıspanak
1-2 adet orta boy soğan
Sıvıvıyağ
Yumurta
Pulbiber

Yapılışı:

Ispanaklar bol su ile yıkanıp doğranır. Orta boy bir tencerede sıvıyağ ve yemeklik doğranmış soğanlar bir güzel kavrulur. Soğanlar ölmeye başlayınca doğranmış ıspanaklarda onlara eşlik etmeye başlar. Tuz ilavesi ile kavurma işlemi devam eder ıspanaklar suyunu salıp çekene kadar. Son olarak bu muhteşem lezzete yumurta kırılır ve tencerenin kapağı kapatılarak yumurtanın beyazlarının pişmesi beklenir... (Sarısı rafadan gibi olacak, sevenler için tabi). Pulbiber ile süslenir.. Afiyet ve sağlık olsun.....

4 yorum:

kardelen dedi ki...

elinize sağlık çok güzel olmuş ama beni şu ıspanağı bir türlü sevemedim buda benim kusurum galiba :)
teşekkürler sevgiler...

sihirlirloklava dedi ki...

mmmm...ben severim doğrusu...eline sağlık..

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Bende kıymalısını sevmem leydielif ama buna bayılırım. Afiyet olsun arkadaşlar.

atesböcegi dedi ki...

Hmmmm nefis olmus. Cok severim ben bu sekli. Ellerine saglik canim.
Sevgiler