11 Ocak 2010 Pazartesi

AVATAR




Bugünkü film tanıtımı benden… C.tesi günü AVATAR’a gittik eşim, kardeşim ve ben. Şahsi fikrim süper bir film bayıldım. 3 boyutlu olarak izlediğimiz film gerçek anlamda olağanüstü bir görsel şölendi.

Film de herşey var diyebiliriz; aşk (öyle böyle bir aşk değil :)), doğa, savaş, bilim-kurgu, hayal gücü, aksiyon, gizem, macera v.s.… Kısaca herşey. Bugüne kadar izlediğim, izlerken çok keyif aldığım etkiliyici bir yapım… Sonlarına doğru ağladım bile :) Mutlaka izlenmesi gerekir diye düşünüyorum…
Usta yönetmeni James Cameron süper bir iş başarmış bence…Titanik’e de bayılmıştım zaten :)

Herkese iyi seyirler :)…


“Titanik”, “Yaratıklar (Aliens)”, “Terminator” filmlerinin efsanevi yönetmeni James Cameron Sinema tarihinde çığır açacak filmi AVATAR ile bir kez daha seyircileri büyülemeye hazırlanıyor.

Bizleri hayal gücümüzün ötesinde muhteşem bir dünyaya taşıyacak olan film Na’vi adlı yok olmak üzere olan bir halkın yaşadığı Pandora adlı gezegende geçiyor.

Yarı-felçli bir savaş gazisi olan Jake Sully, kendilerine özgü dilleri ve kültürü olan, barış ve doğa ile örtülü bir çevrede yaşayan Na’vi halkının arasına gönderilir.

Askeri bir şirket uzaktaki bu gezegeni ve barındırdığı kaynakları incelemek üzere AVATAR adlı bir program oluşturmuştur. Bu program ile insanlar genetic mühendislik sonucu yarı insan yarı Na’vi haline getirilir ve misyoner olarak Pandora’ya gönderilirler.

Botanist Dr Grace Augustine (Sigourney Weaver) ile programa gönüllü olarak katılmış Jake’in bedenlerinin Avatar’I yaratılacak ve böylece Jake’e de felç olmuş bedenini başka bir formda kullanma şansı verilmiş olacaktır. Na’vi halkından Prenses Neytiri ile tanışan Jake, kendisini Pandora’ya gönderen tehlikeden bu halkı savunurken bulur.

Yabancısı olduğumuz bu yeni dünyaya Jake Sully isimli, tekerlekli sandalye mahkum kalmış bir gazinin gözünden bakıyoruz. Fonksiyonlarını kaybeden bedenine rağmen içinde halen savaşçı bir ruh barındıran Jake, dünyanın enerji krizini çözmeye yetecek kaynaklara sahip olan ve bu kaynakları araştırmak üzere bir birliğin çalıştığı Pandora isimli gezegene ışık yılı yolculuğu yaparak asker olarak gönderilir. Pandora’daki atmosfer toksik olduğu için Avatar isimli program oluşturulur; bu programa göre insan “operatörleri”nin bilinçleri avatar isimli uzaktan kontrol edilebilen ve öldürücü etkisi olan hava koşullarında yaşam sürdürebilmeyi sağlayan biyolojik bedene bağlanır. Bu avatarlar insan DNA’sı ile Pandora’nın yerel halkı Na’vilerin genlerinin birleştirilmesiyle oluşur.

Jake kendi avatarında yeniden doğduğu halde yürüme yetisini de geri kazanır. Gezegendeki değerli enerji kaynaklarını elde etmelerine mani olarak görülen Na’vi halkının arasına sızmakla görevlendirilir. Fakat güzel bir dişi Na’vi olan Neytiri, Jake’in hayatını kurtarır ve bu her şeyi değiştirir. Neytiri’nin kabilesi tarafından kabul edilen Jake, onlardan biri olmayı tabii kaldığı birçok test ve macera sonrasında öğrenir.

Jake ve gönülsüz eğitmeni Neytiri arasındaki ilişki zamanla derinleşir ve böylece Na’vi halkına saygı duymayı, sonunda da onlar safhında yer almayı tercih eder. Yerli Na’vi halkına destansı ve evrenin kaderini belirleyecek bir savaşta liderlik edecek ve böylece kabul görmesini sağlayacak son sınavı da verip veremeyeceği belirlenecektir.

16 yorum:

Yasemin dedi ki...

Muhteşem Muhteşem Muhteşem....

Nasıl anlatılır bu film bilmiyorum ama kesinlikle sinemada 3 boyutlu olarak izlenmesi gereken ve arşive alınmayı hakeden bir film...

Beklenenin çok çok üstünde bir film,bence gidipde pişman olan değil de insanları gidip de "Ben çok farklı düşünmüştüm,çok farklı çıktı" diye düşündüren bir film...

Aslında çok şey söylenecek bir film Aşk'ı (ama aşk denilince insanın aklına gelen ilk anlamdaki Aşk'ı değil),doğaya bağlılığı,ihanet etmemeyi,kabullenmeyi ve kabullenilmeyi ve insanın hayatında olan daha birçok kavramı ve vazgeçilmezleri muhteşem bir dilde anlatan bir film..

Son söz olarak gidilmeli gidilmeli gidilmeli :)))

Sibel'in kardeşi Yasemin :))

paşakızı mutfakta dedi ki...

Gidip görmek lazım..Am güzel bir tanıtım olmuş.Paylaşım için teşekkür ederim:)Sevgiler..

kardelen dedi ki...

bende hala gitmek istiyorum ama fırsat bulamıyorum. ama öyle güzel anlatmışsın ki valla ne olursa olsun gideceğim ..sevgilerimle...

sevgi dedi ki...

Ben de gitmek istiyorum bu filme. Hele bu kadar övgü dolu bir tanıtımdan sonra kesin gitmek lazım.

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eşimle oğlum hafta sonu beni ekip gittiler yer bulamamışlar geri geldiler çok güldüm hallerine izlemeyi çok istiyorum çok güzel görüntüler merakım arttı şimdi bu sefer kaçırmamalıyım sevgiler

Unknown dedi ki...

çok merak ediyordum zaten okuduklarımdan sonra iyice meraklandım hemen gitmeliym:)

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Sevgili Yeşim, gidip görmen lazım :)

Sevgili Elif, hemen bir fırsat bulup git derim :)

Sevgili Sevgi, kesin gitmen lazım:)

Sevgili Deniz, bencede iyi olmuş onlara seni ekip gitmek de neymiş öyle :)

Sevgili Aylin, hemen merakını gider bence :)

hepinize sevgiler...

tub@ dedi ki...

tatlım filmi bende izledim ve de sayfamda sözetmiştim ve inan hala etkisinden kurtulabilmiş değilim:)

inanılmaz güzeldi ya....


sevgiler

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Canım kardeşim senin yorumuna birşey söylememişim affet beni :)) Senin de dediğin gibi muhteşemdi...

Çok haklısın Tuba'cım etkilenmemek mümkün değil.

Yasemin dedi ki...

Aaaaa Ablacığım lafı mı olur Aşkolsun :))
Geçirdiğimiz güzel vakit için burdan tekrar sana ve Ümit Abi'ye çok teşekkür ederim....

Ballı Cimcime dedi ki...

Canım benim, öncelikle dostluğun ve bildirimin için çok teşekkürler, seni kalpten öpüyorum. Bu muhteşem film tanıtımı içinde söylenecek bir şey kalmamış, sadece mutlaka izlenmeli diyorum. Sevgiler, emeğine sağlık...

Lezzet Gemisi dedi ki...

şimdiye kadar çevrilen filmlerin en maliyetlisi ve en son bilgisayar teknolojisi kullanılarak yapılan bir film olduğunu duydum. tanıtımını okuyunca iyice bir meraklandım. paylaştığın için teşekkürler canım.

mandalincikmazi dedi ki...

Ben de gitmek istiyorum herkes çok güzel olduğunu söylüyor ama daha nasip olmadı bu hafta sonu gidelim dedik ekstra işler çıktı bakalım ne zaman gidilecek :)

LEZİZCE dedi ki...

Evet canım bende tam üç defa izledim gerçektende muhteşemdi evde cdyede bakıyorum ama üç boyutlunun verdiği zevki vermiyor.

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

daha gitmek nasip olmadı bana ya:(ama eminim güzel olduğundan.

rumma dedi ki...

Ben internetten indirdim filmi , ses düzeni felaket sinemaya gitmek şart..:(

sevgiler