10 Haziran 2009 Çarşamba

ÇİLEK SOSLU İRMİK TATLISI



Çoookk uzun bir aradan sonra herkese merhabalar… Ne zamandır bloğa yeni birşeyler eklemiyordum, sağolsun Arzu arkadaşımın tarifleriyle bloğu tek başına götürdü… Bende bloğum var diye geçiniyorum :)) Neyse bu kadar tembellik yeter diyerek bişeyler yapmaya karar verdim… Yaz aylarında sıkça yapılabilecek pratik bir tarif… Yeni bişey değil aslında bloğumuzda da var.. Arzu arkadaşımın da yaptığı İrmik Tatlısı ufak bir değişiklikle karşınızda…..

Malzemeler:

1 kg süt
10 yemek kaşığı irmik
11 yemek kaşığı toz şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı margarin

Sosu için:

300 gr çilek (1 ay önce yenmemiş çilekleri buzluğa atmıştım, bu kadar olduğunu tahmin ediyorum)

50 gr toz şeker (bir çay bardağı olabilir)
Yapılışı:

Margarin hariç bütün malzemeleri tencereye koyup kaynayana kadar karıştırıyoruz… Kaynamaya başlayınca margarini de ekleyip 5 dk daha karıştırıyoruz… Ocağın altını kapatıp, kalıba boşaltıyoruz (Bu arada ben de Tupperware Prenses Tacını kullandım)… Tatlımızı buzdolabına kaldırıyoruz… Bu arada çilekleri ve şekeri rondodan geçirip, sos haline getiriyoruz… Tatlımızın üzerine sosumuzdan döküp soğuk servis yapıyoruz… Herkese afiyet olsun…


5 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK SİBEL ÇOK LEZİZ İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR..
SEVGİLER..
MELİKE..

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Şu sıcaklarda soğuk soğuk o kadar güzel gidiyor ki :) denemeni tavsiye ediyorum.. Üstelik çok hafif ..

Primarima dedi ki...

Çok severım irmik tatlısı hatta daha dun bır paket irmik aldım yaparım dıye barı bu sekılde yapalım bu sefer:)sağol.

armina dedi ki...

Yaz için nefis bir tatlı, ellerine sağlık canım.

Saliha dedi ki...

klasık bır tarıf,ılgınç ve şık bir sunumla daha da guzelleşmiş...ellerinme saglık...

sevgılerımle...