12 Kasım 2009 Perşembe

HAŞHAŞLI TATLI ve YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK

Sevgili arkadaşım Canan bana mail atmış. Haşhaşlı tatlı ile mercimekli börek tarifini göndermiş. Çok marifetlidir kendisi. Elinden her iş gelir. Kıyafetler diker, takı yapar, görüşmeyeli bayağda güzel yemekler yapmaya başlamış. Bak burdan da söylüyorum Canan görüştüğümüzde bunların hepsinden yemek istiyorum ona göre :) Ellerine sağlık arkadaşım...


Malzemeler:

Keki icin:
3 yumurta
1 su bardagi hashas
1 su bardagi seker
1 su bardagi un
1 su bardagi irmik
1/2 su bardagi siviyag
1 pk k.tozu
1 pk vanilya

Şerbeti icin:
2 su bardagi su
1 su bardagiseker

Üzerine:
1 pk krem santi
1 pk cikolata sosu

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri çırpın. Sıvıyağı ekleyip tekrar karıştırın. En son olarak kalan toz malzemeleride ekleyip, karıştırın. Yuvarlak firin tepsisine dökün. Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üzeri az kızarana kadar pisirin. Kürdan yardımıyla pişip pişmedigini de kontrol etmelisiniz. Daha sonra sogumaya bırakın.
Şerbeti hazırlayıp, ılık bir sekilde tatlinin üzerine gezdirip, ıslatın. Kremsantiyi ve cikolata sosunu tarifine göre hazirlayıp, üzerine dökerek, buzdolabında bekletin.



Malzemeler:

5 adet yufka
1,5 su bardagi haslanmis yesil mercimek
1 orta boy sogan
sıvıyağ
su
tuz
karabiber
pul biber(tercihe göre hashas yağı)

Yapılışı:

Mercimekleri tuzlu suda yumusayincaya kadar haslayın. Suyunu süzün. Ayrı bir tencerede yarım cay bardagı kadar sıvıyagda küçük küçük dogranmış soganları kavurun. Yesil mercimekleri ve baharatlarını ekleyip 5 dk kadar kavurun. Bir kase içerisine az su ve aynı miktarda sıvıyagı karıstırın. Geniş bir alana bir yufkayı serin. sıvıyag su karışımından sürün. Üzerine ikinci yufkayı da serin. Aynı şekilde harçtan sürün. Yufkayı üçgen şeklinde 12 esit parcaya kesin. Geniş tarafina bir miktar iç harcından koyup, sigara böreği sarar gibi ama cok sıkı olmamak sartıyla sarın. Ucunu tekrar yag su karisimina batırıp kapatın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerlestirin. Kalan yag ve su karışımını da üzerine sürüp, önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Not: Bana tarifini veren arkadaşım aslında sıvıyağ ve su karisimi icin hashas yagi kullanmis. asli öyleymiş. ama ben çevremde bulamadığım icin normal aycicek yağıyla yaptım ve bu şekilde de gayet hos oldu...

11 yorum:

mutfaktakizaman dedi ki...

canim ellerine saglik hashasli tatli veya kek biturlu deneyemedim...cok merak edttim dogrusu...borekte nefis..

sayfan cok guzel olmus canim gule gule kullan...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Teşekkür ederim arkadaşım. Sevgiler...

Betül Özbir dedi ki...

bayılıyorum bu haşaşlı tatlıya ellerinize sağlık,canım çekti):

Unknown dedi ki...

haşhaşlı tatlı veya kek hiç yemedim ve yapmadım da ama deneyecegim.ellerine saglık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık arzucuğum hımm....

Özlem dedi ki...

Ne kadar değişik bir tatlı, ellerine sağlık çok güzel olmuş...

KOSEMINDERI dedi ki...

Ellerine sağlık bu deneyeceğim tarifler arasında. Verdiğin detaylar için teşekkürler. Cikolatali tadları çok seviyorum.Misafirede ikram etmek icin harika bir tatli. Şimdiden mutlu bir hafta sonu diliyorum. Benim sitemede ziyaretlerinizi bekliyorum:)

Unknown dedi ki...

İkiside nefis görünüyor. Arkadaşının ellerine sağlık.

sevgi dedi ki...

İki tarifte şahane duruyor. Ama haşhaşlı tatlı daha çok ilgimi çekti sanki. Hemen aşırdım tarifi haberin olsun. Ayrıca izlenmektesin..

Unknown dedi ki...

canim güzel sözlerin icin tesekkürler. cok mutlu oldum. umarim özellikle tatliyi yapan herkes de cok begenecek tadini. afiyet olsun tekrardan..

tatlilar gülcandan dedi ki...

ellerinize saglik hashasli tatli nefis görünüyor sevgiler hattersheimdan öptüm.