26 Kasım 2009 Perşembe

PEYNİRLİ YUMUŞAK POĞAÇA

Canımın içi, minik kuzum geçen akşam "-anne pooça yapalım mı?" diye sorunca dayanadım. Tabi isteme amacı yemek için değil hamurla oynamak. Çok hoşuna gidiyor, hamuru yuvarlayıp tepsiye koymak... Bir arkadaşımızın bloğunda gördüğüm poğaçaları yapacaktım ki evde bir kaç malzememin eksik olduğunu farkettim. Bende tarifi elimdeki malzemelerle yaptım veeee sonuç harika. Eşim bayıldı. O kadar yumuşak oldular ki anlatamam size. İki tepsi poğaçadan ertesi güne sadece üç tane kaldı...

Minik poğaçalarda pamuk prensimin yaptıkları. Yumurta sarısını oğlum sürdüğü için her yeri yumurta yaptı. Allah yağlı kağıdı icad edenden razı olsun sayesinde tepsim batmadı :))


Malzemeler :

Hamur için :
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket instant maya
1 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tuz
Un
İçine :
Beyaz Peynir

Üzerine :
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı pekmez
1 tatlı kaşığı süt
Susam-Çörekotu

Yapılışı :

Yoğurma kabına ılık süt, maya, şekeri koyun ve maya eriyene kadar karıştırın. Sıvıyağ ve suyu da koyun. Bütün sıvılar iyice karıştıktan sonra yavaş yavaş unu ekleyin. Ele yapışmayan çok yumuşak bir hamur elde edene kadar un koyun. Hamurun ağızını kapatıp ılık bir yerde yarım saat mayalandırın. Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler alın içine peynir koyup kapatıp tepsiye dizin. İsterseniz sade de yapabilirisniz. Tepside de biraz daha mayalandırın. Poğaçalarımızın üzerine yumurta, süt, pekmez karışımından sürüp fırına verin. Üzerleri kızarana kadar pişirin. Ve afiyetle yiyin....




Not : Ben fırın ısısını 50 dereceye getirip 15 dk fırın içinde mayalandırdım. Üzerine yumurta sarısını sürdükten sonra ısıyı 180 dereceye çıkartım poğaçalarımı pişirdim. Tavsiye ederim çok güzel mayalanıyorlar...

11 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.sevdiklerinle beraber güzel bir bayram geçirmeniz dilegiyle.

Narince dedi ki...

İyi bayramlar sevgili Arzu.

Unknown dedi ki...

Elelrinize saglik olsun,
yumusacik pogaçaya hiç bir zaman hayir diyemem :)
ailenizle hayirli mutlu bayramlar geçirmenizi diliyorum,
sevgiyle kalin...

Pembe Tatlar dedi ki...

Güzellik, birlik, beraberlik dolu, her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle...

İYİ BAYRAMLAR:)))

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

ohh misler gibi..afiyet olsun canım..emekler övgülerle süslenince değme keyfine..hayırlı bayramlar diliyorum..sevgiler..

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Sevdiklerinle beraber güzel bir bayram geçirmen dilegiyle :))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

iyi bayramlar canım..
afiyetle..
sevgiler güzellikler çiçekler.

Unknown dedi ki...

Hayır kapılarının sonuna kadar açık, kaza ve belaların bertaraf olduğu Kurban Bayramınızın yaşadığınız tüm sorunları alıp götürmesi dileğiyle.. Kurban Bayramınız mübarek olsun, tüm dertleriniz deva bulsun!

Adsız dedi ki...

Bayramin kutlu olsun canim, daha nice güzel bayramlara insallah.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Bayramınız mubarek olsun sağlık ve esEnlikler dilerim SEVGİLER

ozlemhan dedi ki...

Canım benim geçmiş bayramın kutlu olsun daha nice güzel bayramlara