1 Ocak 2010 Cuma

BEYAZ MISIR ÇORBASI

Yepyeni bir yılda, benim için değişik bir çorba tarifiyle merhabalar... :) İnşaallah yeni yılda bütün dileklerimiz gerçekleşir... Hepimizin yeni yılı tekrar kutlu olsun...
Bu çorbayı kayınvalidem yapıyor, nefis oluyor bayılıyorum... Beyaz mısırı evlendikten sonra ilk kez gördüm... Buyrun tarifimize...


Malzemeler :

Beyaz mısır (paket içinde satılıyor 400-500 gr arası)
Haşlanmış kuru fasulye (çok az)
Tuz
Su
Tereyağ


Yapılışı :

Mısırları bol su ile iyice pişirin. İçine haşlanmış kuru fasulyeleri koyun ve 5 dk daha kaynatın. Ayrı bir tavada tereyağını eritip, köpükleri gidince ocağı kapatın. Tereyağını da mısır tenceresine ekleyip iyice karıştırıp ocağın altını kapatın... Tuz isteğinize bağlı. Çorbamız hazır. Servis yaparken içine yoğurt ilave de edebilirsiniz çok lezzetli oluyor.

Afiyet olsun.

14 yorum:

paşakızı mutfakta dedi ki...

Ellerine sağlık canım..Güzel duruyor..Sevgiler..

FİLİZ'CE dedi ki...

değişik bir çorba ..ellerine sağlık cnm,eminim lezzetlidir..

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Eline sağlık. Bu beyaz mısırlar, kuru baklagil gibi mi satılıyor yoksa haşlanmış dondurulmuş olarak mı? Denemek isterim.

keskinli dedi ki...

corba enfes sanirim kayinvaliden pisirmis ellerine saglik diyelim yeni yilin kutlu olsun sevgiler......

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık gerçekten çok değişik ...

ailenle beraber mutlu bir yıl geçirmen dileğiyle...

pelince dedi ki...

Beyaz mısırı bende ilk kez gördüm,çok değişik.. ellerine sağlık..

afiyet olsun..

MAVİ TUTKU dedi ki...

Görüntü güzel tadıda öyledir eminim.elinize sağlık.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar, gerçekten çorba çok güzel ya da bana öyle geliyor.

Sevgili Aylin, kuru bakla gibi satılıyor ama ben marketlerde hiç görmedim kayınvalidem nerden alıyor bilmiyorum :)

Hülya dedi ki...

Misirin icine giren her yemegi cok severim! Ellerine saglik nefis gozukuyo
Hoscakal

Unknown dedi ki...

ilk defa duydum.heyecanla deneyeceğim cnm saol

Bekir Ünlü dedi ki...

Bizim yörede (sinop da) Keşkek derler bu çorbaya. İki çeşidi vardır birisi koyu renkli olan diğeri ise bu beyaz olan. Beyaz olan "düğün çorbası" olarak da geçer. Her düğün evinde kocaman bir kazan içinde yapılır gelen herkese en az bir tabak yedirtilir xD

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Evet Hülya bende mısırı çok severim bunuda çok sevdim,

Tavsiye ederim Özge gerçekten çok güzel oluyor,

Merhaba Bekir Bey, bloğumuza hoşgeldiniz. Benim eşimde Sinop'lu, keşkek dendiğini duymamıştım.

Damla dedi ki...

Yoğurdu nasıl ekliyorsunuz, çorba sıcakken kesilmiyor mu?

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Merhaba Damla, çorbayı servis ettikten sonra isteyen yoğurdu koyuyor. Ben yoğurtluda seviyorum, yoğurtsuzda, hiç kesildiğini de görmedim