8 Ocak 2010 Cuma

ZEYTİNYAĞLI BRÜKSEL LAHANASI

Geçen haftalarda hangi blogta hatırlamıyorum Zeytinyağlı Brüksel Lahanası vardı. Aklıma geldi ben de yapayım dedim. Hem değişiklik olur bizim içinde. Gerçi eşim daha önce hiç yememiş o yüzden beğenir mi, beğenmez mi biraz çelişkideydim ama çok şükür tam not aldım. B.Lahanaya gerçi biraz mırın kırın etse de kerevize bayıldı. Bu hafta da tekrar yapmayı düşünüyorum çok hafif oluyor çünkü. Hayırlı cumalar. Sevgiler...
Malzemeler:
1 paket B.Lahanası
1 orta boy kereviz
1-2 adet havuç
1 adet kuru soğan
sıvıyağ
tuz
1 çay kağışı şeker
1 tatlı kaşığı biber salçası
1-2 yemek kaşığı domates rendesi
Yapılışı:
Brüksel lahanasının başlarını kesip, ilk yapraklarını attın. Sirkeli suda biraz beklettim. Güzelce yıkayın. Havuçları daire şeklinde doğrayın. (büyükse daireleri ortadan ikiye böebilirsiniz) Bir kaseye limonlu su hazırlayın. Kerevizleri küp küp doğrayın. Ama doğradıklarınızı hemen limonlu suya koyun ki kararmasın. Soğanları da küçük küçük doğrayın. (Doğrama işlemi bitti)
Tencereye sıvıyağ koyun, soğanlar pembeleşinceye kadar kavurun. Salça, tuz ve şekeri ekleyin. İlk önce havuçları ekleyip, biraz kavurun. Arkasından kerevizleri ekleyip, kavurun. En son b.lahanları ekleyin. 1-2 yemek kaşığı domates rendesini ve suyunu ekleyip, sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirin. Afiyet olsuuun..

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Değişik bir yemek olmuş. Ellerine sağlık.
Sana bir ödülüm var canım

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

çok sağlıklı ve lezzetli olmuş canım.
ellerine sağlık
öpüyorum

ESMANUR dedi ki...

görüntüye bak diyetteyken yapılacak şeymi bu bacım nefis görünüyor :)

paşakızı mutfakta dedi ki...

Farklı olmuş.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

slatasını çok severim ama yemegini hiç yemedim denemem lazım.ellerine saglık.

fuat gencal dedi ki...

Blogcu arkadaşım Yeşim Hanım'ın ödüle layık gördüğü 12 kişiden biri olmak beni onurlandı. Kendilerine teşekkür ederim.

Bu ödülü alan kişi de 12 bloga ödül veriyor ve adreslerini yayınlıyor.

Ödüle layık blogları seçmek oldukça zor; çünkü birbirinden güzel yemek blogları var. Hepsi de ödüle layık; ama kural gereği 12 blog seçtim.

Seçtiğim blogları, başarılarının devamı dileğiyle aşağıda yayınlıyorum.

Saygı ve sevgilerimle.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sevemedeğim bir lezzet bu:( Ama ben diğer sebzelerden alayım:)

Ellerine sağlık canım..

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Harika görünüyor...Brüksel lahanasıda çok faydalı.yerken bile çok kalori yaktırıyormuş vücuda.eline sağlık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Gerçektende çok sağlık olmuş.
Ellerine sağlık canım

sevgilerimle