26 Mayıs 2010 Çarşamba

CORN FLAKES'Lİ PASTA (KEK)

Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir arşivde bekleyen bir tarif bu. Evde yemediğimiz, yemeye de hiç niyetimizin olmadığı Corn Flakes vardı. Nasıl değerlendiririm diye internette araştırırken Damak Tadı-Gül Abla'nın bu tarifini buldum ve hemen yaptım. Yiyenler tarafından oldukça beğenildi. Umarım sizde beğenirsiniz.

Malzemeler:
1 paket krem şanti
1 su bardağı süt
3 yumurta
125 gr şeker
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı un

Üzeri İçin:
100 gr tereyağı
3 yemek kaşığı süt
4 yemek kaşığı şeker
3 su bardağı mısır gevreği

Yapılışı:
Krem şanti 1 su bardağı sütle çırpın. 3 yumurtayı krem şantiye teker teker ekleyip çırpmaya devam edin. Şekeri ekleyip tekrar çırpın. Un ve kabartma tozu eleyin, karışıma dökün. Kaşıkla karıştırıp, yağlanmış borcama dökün (ben yuvarlak büyük borcam kullandım) üzerini düzeltip, 175 c de önceden ısıtılmış fırında 20 dk pişirin.

Bu sırada tereyağı eritin. Şekeri ve sütü ekleyip karıştırın. Mısır gevrekleri içine döküp karıştırın, ocağın altını kapatın. 20 dk sonra keki fırından çıkartın. Gevrekli karışımı, nazikçe kaşık yardımı ile kekin üzerine yavaş yavaş koyun. Yavaş koymalısınız ki, pasta çökmesin. Tekrar fırına verip 20 dk daha pişirin. Soğuduktan sonra dilimleyip afiyetle yiyin....

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık eminim çok le
zizdir öpüyorum...

Saglıklımutfak dedi ki...

Sibelcim. GDO meselesi çıktığından beri eve cornfleks almaz oldum . o kadarda severim ki. Görüntü süper tatta şüphem yok zaten.eline sağlık

NiLaY dedi ki...

hiç denemiştim ama süper görünüyor, ellerie sağlık :)

aleyna dedi ki...

elinize sağlık.gerçekten eğişik bir tatlıymış.sevgiler ve iyi günler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Benimde bekleyen mısır gevreğim var. Tarif çok hoşuma gitti. Hemen deneyeceğim. Damak tadına da sanada teşekkürler.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Genelikle corn flakesi hep süt ile yerdim, kekini hic denemedi.Cok enteresan...
Ellerine saglik

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmmm ellerine sağlık
nefis görünüyor
öpüyorummm

Zehra Gürgen dedi ki...

Sevgili Damak tadı Gülümde görüp beğenmiştim, sende yapınca iyice aklıma yattı. Bizde fazla olmaz corn flakes alınca deneyeyim.

ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Değişik bir kek. Görünümü çok güzel. Mutlaka denemeliyim. Ellerine sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

sibelim elelerinize sağlık afiyet bal olsun mutlaka bende deneyeceğim
süpersiniz..

umutluhayat dedi ki...

çok hoş bir kek olmuş ellerinize sağlık

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık sibelciğim..

pelince dedi ki...

Çok leziz bişey bu ya:)) ellerine sağlık..

Sevgiler.

mutfaktakizaman dedi ki...

canim bi cok arkadasimda bu sekilde tariflerle karsilastim fakat tereddutlerdeyim yinede... ama goruntu nefis..ellerine saglikk

Yemekbahane dedi ki...

Eline sağlık canım, ziyaretin için de teşekkür ediyorum.

Sevgiler
Müge