15 Eylül 2010 Çarşamba

BAYRAM İKRAMLIKLARIMIZ VE HURMA TATLISI

Herkese iyi akşamlar. Mübarek ramazan ayı geldi de geçti bile. Tekrar herkesin geçmiş ramazan bayramını kutluyorum.

Bu ikramlıkları annem hazırladı tabi. Ben sadece Turff'ları yaptım. Bizim bayram sabahlarımızın vazgeçilmezidir su böreği. Pek nadirdir su böreği olmadan bir bayram kahvaltısı yapmak. Annemin geçerli bir nedeni olmalı:)

Tabi hurma tatlısıda öyle. Kalburabastıya benzer ama biz hurma tatlısı diyoruz. Bu arada Sivas-Zara'lı olduğumu da tekrar belirteyim:) Gelenlerin ayaklarına sağlık ev doldu taştı. Yine bereketli bir ramamzan ayını bayram gününü geride bıraktık. Bu arada 1 haftada 1 kilo almışım. Börek, tatlı ve dolma üçlüsünden dolayı:) Lafı fazla uzatmayayım buyrun tatlı tarifimize...
Not: Hurma tatlısı tarifimi hamaratabla.com'un düzenlediği "Tatlı yiyelim tatlı yarışalım" etkinliğine gönderiyorum.

Malzemeler:

500 gr becel yağ
2 yemek kaşığı tereyağ
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 paket kabartmatozu
Alabildiği kadar un.

İçi için :


Ceviz

Şerbeti için:

6 su bardağı su
1 kilo şeker
yarım limon

Yapılışı:

İlk önce şerbetini hazırlayalım. 6 su bardağına 1 kilo şekeri ekleyip kaynatın. En son olarak yarım limonu sıkın. İstediğimiz kıvama gelince şerbetimiz hazırdır. soğuması için bir kenara ayıralım.

Tereyağ ve margarini eritin. İlk sıcaklığı geçince diğer malzemeleri de ekleyip yoğurun. Elinize yumurta büyüklüğünde bezeler alın biraz yuvarlayıp, avucunuzda parmaklarınızla düzleştirin içine ceviz koyup kapatın. Süzgeç yada rendenin üzerine bastırarak şekil verebilirsiniz. Üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Annem davlumbaz fırında pişiriyor bu malzemelerle 1 büyük tepsi çıkıyor. Sıcak tatlıya soğumuş olan şerbeti dökelim. Afiyet olsuuuun....

Anneciğimin nefis su böreği. Diyecek bişey bulamıyorum....


Olmazsa olmaz zeytinyağlı yaprak sarması. Bol baharatlı ve acılı. Ağzınız yana yana yiyorsunuz:)

Eeee benimde elime sağlık ama dimi. Truff'larım:)

20 yorum:

hanife dedi ki...

Ellerinize sağlık hepsi birbirinden nefis görünüyor

Fatoş Öztürk dedi ki...

Canım annenin ve senin ellerine sağlık.Hepsi de çok lezzetli görünüyor.Yalnız yağı çok fazla bu tatlıyı yiyipte kilo almamak mümkün mü :)Sevgiler...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Anne lezzetleri bambaşka bende bayramdaki soframızı hep keyifle beklerim .Annenin ellerine sağlık Arzucuğum seninde tabiiki trufflar için...

Canan Demirbağ dedi ki...

Hepsi birbirinden nefis gözüküyor,elinize sağlık..

Betül KAVAL dedi ki...

hepsi harika .. hurma tatlısını bende çok sever ve yaparım ellerinize sağlık..

sevgiler

Unknown dedi ki...

Anne kız çok beceriklisiniz. Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ana kız bu kadar marifetli olursaaa ev de dolar taşar tabiiki bereketli olsun canım benim:))
maşallahh anacığının kıymetli ellerinden senin gül yanaklarından öpüyoruumm:))

Unknown dedi ki...

15 gün önce kaybettiğim canım babam çok güzel yapardı hurma tatlısını...
Bu bayram onun hurması olmadan geçti...
Sayfanızda görünce çok etkilendim...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık hepsi harika
tatlıya özellikle bayıldım öpüyorum

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık hepsi harika
tatlıya özellikle bayıldım öpüyorum

yemekbiraşk dedi ki...

hepsi birbirinden nefis olmuş sevgiler..

İnci Yemek dedi ki...

Arzucum anneciğinin de senin de ellerinize sağlık muhteşem lezzetler olmuş:)çok öpüyorum canım..

lezzet-i mekan dedi ki...

hepsi harika görünüyor, anneninde seninde ellerine sağlık canım. güzel bir gün dilerim sevgiler.

Aysultan... dedi ki...

Seninde anneciğinin de ellerine sağlık,yiyenlere afiyetler olsun:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

anne kız ikinizinde ellerine sağlık canım..

pelince dedi ki...

Ne güzel mamalar bunlar böyle.. anneciğinin ve senin ellerine sağlık...
yarışamada bol şans diliyorum..

Sevgiler..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Hobidünyam Woman Forum tarafından düzenlenen yemek etkinlikliklerinin 6.sı "KAHVALTILIKLAR" Etkinliğine ben fatosla-lezzetli-tarifler.blogspot.com ev sahibeliği yapacağım 22 EYLÜL _15 EKİM tarihleri arasında düzenlenen etkinliğimize katılmak için kahvaltılık yiyecekler yapıp resmiyle birlikte tarifinizi blogunuzda yayınlayıp bana haber bırakmanız yeterli olacak bloğu olmayan arkadaşlar da fatos.ozturk@hotmail.com.tr adresine mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyorum :)
Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar...

GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE...

NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/
adresine başvurabilirler...

Nilgün Komar dedi ki...

ellerinize sağlıkkk

HÜLYA dedi ki...

tatlı isterim tatlıı isterim ...

çok güzel görünüyor hepsi ama tatlı başka güzel sanki..

ellerinize sağlık afiyet şeker olsun tatlım

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

ellerine sağlık, herşey nefis görünüyor...