25 Aralık 2010 Cumartesi

PEYNİRLİ DEREOTLU POĞAÇA

Herkese güzel bir hafta geçirmenizi diliyorum. Havalar maşallah çok güzel. Tam gezmelik ama benim için değil. Şöyle bir taksim yapsaydık ne güzel olurdu. Bütün gün evde oturmak tek başına olmak beklemek ne zor şeymiş. Ama öyle uzak mekanlara gidemiyoruz malumunuz. Siz gezip dolaşın ama benim yerimede:) Geçenlerde poğaça yapmıştım peynir harcım kalmıştı evde bayağda bir dereotu olunca aklıma peynirli dereotlu poğaça yapmak geldi. Uzun zamandırda yapmıyorum özlemişim. Hamurunda peynir olmasıda poğaçanın yumuşacık olmasını sağlıyor. Denemeyenlere tavsiye ederim. Herkese sevgilerimi gönderiyorum...

Malzemeler:

2 yumurta (Birinin sarısı üzeri için ayrılacak)
125 gr margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı dolusu yoğurt
2 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartmatozu
yarım demet dereotu
1 su bardağı kadar peynir
Alabildiği kadar un

Üzeri için : Yumurta sarısı

Yapılışı:

Yumurta, maragarin, sıvıyağ, yoğurt, sirke, tuz ve şekeri bir kabakoyup karıştırın. Azar azar un ilave edin kabartmatozunu ekleyip yavaş yavaş yoğurun. Peynir ve dereotunu ekleyin ve ele yapışmayacak bir hamur elde edene kadar un ilave edin ve iyice yoğurun. Sonunda yumuşak bir hamurumuz oluyor. Yuvarlak şekiller verip, tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin. Afiyet olsuuuun...

13 yorum:

umutluhayat dedi ki...

çok nefis olmuş arzucum.ellerine sağlık

Birileri anlatsın dedi ki...

Poğaçalar ye beni diyor, görüntü iştah açıcı ellerine sağlık.

Swotpisces dedi ki...

bir kaç kere yemiştim, çok güzel olmuştu, süperler, elinize sağlık.

Aysultan... dedi ki...

çok güzel ve leziz görünüyorlar, ellerine sağlık canım..

nesrin dedi ki...

Canim niye cikamiyorsun, rahatsizmisin, yoksa bebekmi geliyor.Hayirlisi olsun. pogaca nefis görünüyor.Sevgiler...

Fatoş Öztürk dedi ki...

Dereotlu poğaça çok nefis oluyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çayın yanına ne de güzel gider. ellerine sağlık tatlım..

made in funda dedi ki...

süper olmuşlar canım.eline sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Poğaçalar çok güzel görünüyorlar.Çok severim dere otlu poğaçayı.
Ellerine sağlık
Sevgiler.

Narince dedi ki...

ben denemedim bu tarz poğaçayı daha önce, hatırlattığın iyi oldu Arzu, sağol.

Birsel ve İrem dedi ki...

Ben peyniri hamura eklemeyip iç malzemesi olarak koyuyordum ama sizin yaptığınız şekilde de deneyeceğim, eminim daha güzel olacak. Görüntü harika, ellerinize sağlık. Afiyet olsun.
Sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Arzucum poğaçalar harika duruyor ellerine sağlık. bir gelişme var mı bu arada?

nazlı dedi ki...

ooff nası severim fırından yeni cıkmıs olucak şöle sıcak sıcak, güzel demli bi çay..ellerine saglık