23 Aralık 2010 Perşembe

HİNDİSTANCEVİZLİ KAKAOLU KEK

Merhabalaaar. Yine tatlılarla karşınızdayım. Geçen hafta anneme gelen misafirler için yapmıştım bu keki. Uzun zamandırda yapmıyordum iyi oldu:) Soft Bowl kalıbımla yaptım güzel olmuş yiyenler öyle dedi:) Bu arada pişerken evdeki kek kokusuna da bayılrıyorum. Miss gibi. Yarın doktora gidiyorum bakalım neler olucak... Güzel yorumlarınıza teşekkür ederim arkadaşlar. Hepinizi öpüyorum...
Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağından 2 parmak az sıvıyağ
4 yemek kaşığı hindistancevizi
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
ve kakao

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri yaklaşık 5 dk mikserle çırpın. Süt ve sıvıyağı ekleyip karıştırın. Daha sonra un, kabartmatozu ve vanilyayı yavaş yavaş eleyerek ekleyin. Ben karışıma mikserle devam etmedim spatula ile karıştırdım. Hindistancevizini ekleyin ve kek hamuru kıvamına gelene kadar göz kararı un ilave ederek karıştırın. Ben soft Bowl silikon kalıbımla yaptım. Kalıbı katı yağ ile yağlayın. Kek hamurunun yarısını kalıba dökün. Kalan hamura kako ekleyip karıştırın ve onuda üzerine dökün. Kaşıkla alttan üste doğru karıştırın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişiriniz. Afiyet olsuuuuun.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım hindistan cevizine bayılırım
ellerine sağlık öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

kek çok güzel kabarmış.tıpkı çiçek gibiçok hoş.ellerinize sağlık.sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık canım. Hayırlı haberlerle gel inşallah

YeMeK vAkTi dedi ki...

şekli çok güzelmiş kalıbın....Ellerine sğalık canım

Rozerin'in Annesi dedi ki...

harika gorunuyor...ellerinize saglik..

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık Arzucuğum..
kalıbın çok çok güzell:))
güle güle kullan:))
kekin de harika afiyet bal olsun canımm:)

Unknown dedi ki...

O kokuya bende bayılırım:) ellerine sağlık..

Zeynep'in Evi dedi ki...

iyi haberlerle gel canım...

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.

Sevil Şahin dedi ki...

canım hayırlı haberlerini bekliyorum inş. senin dogumunuda faceden ilan ederiz :))
canım benim kekinde nefis olmuş afiyet bal olsun

bu arada ben daha iyiyim şükürler olsun bugün işteyim malesef :((

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık arzucum enfes görnüyor.

FERZAN dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor bende çok severim evdeki kek kokusunu,ayrıca da geçmiş olsun inşallah ciddi bişey yoktur,sevgiler...

lezzet-i mekan dedi ki...

en sevdiğim iki lezzet bir arada, çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık, güzel bir hafta sonu dilerim, sevgiler.