26 Şubat 2010 Cuma

PORTAKALLI BEYAZ ÇİKOLATALI KEK

Merhaba arkadaşlar. Soft Bowl etkinliğini anlata anlata bitiremeyiz heralde. Bu güzel kekte o günün hatırası. Sibel'le birlikte o anki ruh halimize böyle bir kek ortaya çıktı. Çok güzel kabardı Maşallah. O günkü yapılan keklerin tek ortak noktası hepsinde portakal olmasıydı. O kadar çok malzeme çeşidi vardı ki. İçine ne koyacağımızı şaşırdık:) Başladık yumurtaları kırmaya, şekeride ilave edince, birazcık tarçın, biraz portakal suyu ve rendesi, fındık, beyaz çikolata derken yaptık kekimizi:) O zaman resimleriye birlikte buyrun tarife:)

Malzemeler:


3 yumurta
3/4 su bardağı şeker
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvıyağ
1 adet potakal
1 tatlı kaşığı tarçın
ne kadar koyduğumu farketmediğim fındık (bıçakla doğrayarak içine ekledik)
Beyaz Çikolata
1 paket kabrtmatozu
1 paket vanilya
Alabildiği kadar un


Yapılışı:

Derin bir kapta yumurtaları ve şekeri iyice çırpın. Süt ve sıvıyağı ekleyip karıştırın. Tarçın, fındık, vanilya, 1 adet portakal kabuğunu rendeleyin ve portakal çok sulu olduğu için yarısının da suyunu sıkıp karışıma ilave edip, karıştırın. Yavaş yavaş unu ve kabartmatozunu ekleyip karıştırın. En son una bulanmış beyaz çikolataları ekleyip, spatula veya kaşık ile karıştırın. Kalıbınızı tereyağ veya margarin sürün. Karışımı ekleyip, 170-180 derece ısıtılmış fırında pişirin. Eğer kalıbınız silikon ise fırında tel ızgara üzerinde pişirmeniz tavsiye edilir.

Çarşamba günü Soft Bowl firmasından Selami bey'den kargo ile bir paket geldi. İçinde pazar günkü etkinlikte çekilen resimlerin olduğu bir cd ve çok güzel mafin kalıbı, saklama kapları ve silikon fırça göndermişlerdi. Tekrar tekrar kendilerine çok teşekkür ediyoruz. Açıkçası bu kadar güzel hediyeler göndereceklerini düşünmemiştim. Çok şaşırdım ve beğendim. Turuncu renkleriyle mutfakta çok şık duruyor. Selami Bey'in pazar günkü verdiği bilgilerden ve ürünlerin kalitesini gördükten sonra Soft Bowl güvendiğim markalar arasına girdiğini buradan söylemek istiyorum. Sevgiler...

25 Şubat 2010 Perşembe

HAYIRLI KANDİLLER...

23 Şubat 2010 Salı

SOFT BOWL ETKİNLİĞİ "BİZİMLE KEK PİŞİRMEK İSTER MİSİNİZ?"



Yaklaşık bundan 2 hafta kadar önce Sevgili Birsen ve Sevil’den “Bizimle Kek Pişirmek İster misiniz” adı altında bir mail aldık. Bizde memnuniyetle bu güzel daveti kabul ettik ve sonunda çok güzel bir Pazar günü geçirdik. SOFT BOWL ile etkinliğimiz Hobimle Lezzet Okulu'nda gerçekleşti. Çok sıcak ve samimi bir ortamda hepsi birbirinden güzel kekler yapıldı. Kek yaparken belli bir ölçü yoktu. Herkes istediği malzemeleri kullanarak yaptı. Biz de Sibel’le portakallı, fındıklı, biraz tarçın aromalı ve beyaz çikolatalı bir kek yaptık.





Açıkçası çok eğlendik. Sibel’le birlikte yapmakta ayrı bir keyiftiJ Kekler fırına konulunca Birsen ve Sevil’in güzel ikramlarıyla birlikte bir yandan çaylarımızı yudumladık bir yandan da hoş sohbetler yapıldı. Misafir perverliğiniz için çok teşekkürler arkadaşlar. Tabi Hobimle Lezzet Okulu’nu da es geçmemek lazım. Oradaki arkadaşlarda bizlere çok yardımcı oldular.





Birsen'in yaptığı poğaça ve kısır



Sevil'den kestaneli pasta


Gelelim bu güzel günün gerçekleşmesine vesile olan SOFT BOWL ürünlerine. Pazarlama Müdürü Selami Bey, bize ürünler hakkında çok güzel bilgiler verdi.
Soft Bowl ürünlerinin özelliklerinden en önemlisi sağlıklı olması ve kansorejen madde içermemesi. Eğer üzerinde bıçak gibi kesici aletleri kullanmazsanız, uzuuuun seneler gönül rahatlığı ile kullanabilir, verdiğiniz paranın da hakkını alabilirsiniz. Dışarıda ucuza satılan içeriğinde petrol hammddesi olan ürünleri lütfen almayınız. Kaliteli olan hiç bir şey düşük fiyata satılmaz bunu unutmamak lazım. Ayrıca elde ya da bulaşık makinesinde yıkanabilir. %100 sıvı silikondan üretilmiştir. Kalıbınızı yağlarken, sıvıyağ yerine tereyağ ile yağlamanız daha iyi sonuç verecektir. Diğer bir önemli özelliği ise keki yaparken normal ölçülerin dışında daha az ölçüler kullanılarak yapılması. Kalıbınızın yarısına kadar malzeme ile doldurup tel ızgara üzerinde pişirmeniz önerilir. Kısacası biz ilk kullanımda çok memnun kaldık. Bu günün anısına Soft Bowl'a hediyeleri içinde ayrıca teşekkür ediyoruz…


Seninle kek yapmakta çok keyifliydi Arzu :)


Herkese evden merhaba arkadaşlar.... Bu güzel etkinliğin ardından Gülay ve Neval Ablayla birlikte Feshaneye kahve içmeye gittik ve çok güzel sohbet ettik...

Bu güzel gün için bende herkese ayrı ayrı teşekkür ederim... (Sibel)

22 Şubat 2010 Pazartesi

KAHVELİ KURABİYE


Uzun zamandır yapmak istiyordum bu kurabiyeyi. Kuzenimde telefon açıp, sana çaya gelicez deyince hemen kolları sıvadım. Ev mis gibi kahve koktu. Biraz acele oldu yetiştirmek için o yüzden yuvarlak yaptım siz isterseniz farklı şekillerde de yapabilirsiniz...

Malzemeler:

1 paket margarin (teremyağ)
3/4 su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un
3 tatlı kaşığı granül kahve (Bir dahakine daha fazla kahve kullanacağım. Çünkü aroması bana az geldi)


üzeri için:
pudra şekeri
türk kahvesi


Yapılışı:

Kahve, kabartmatozu ve un hariç bütün malzeleri karıştırın. Un ile birlikte kabartmatozunu azar azar ekleyin. Kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edene kadar yoğurun. En son kahveyi ekleyin. Ben yuvarlak şekil verdim. 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Hafif soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri ve t.kahvesi serpin. Afiyet olsun...

Kurabiye kabımda:)

19 Şubat 2010 Cuma

YEŞİL MERCİMEK SALATASI

Hayırlı Cumalar arkadaşlar... Çok şükür tarif yayınlamaya başlayabildik... Bu aralar o kadar çok yoğunuz ki bloğumuzla çok ilgilenemedik...

Bu salatayı ilk kez Paşamın doğum gününde yaptım ve çok güzel oldu. Artık davet masalarının vazgeçilmez salatası olmaya aday kendileri :) ... Elimde 2-3 tane bu salatanın tarifi vardı hepsi birbirinden farklı bende hepsinden birşey aldım ve yaptım. Ben çok beğendim. Umarım sizlerde beğenirsiniz...


Malzemeler:

1 su bardağı yeşil mercimek
1/2 su bar. pirinç
1 orta boy havuç
Yeşil soğan
Dereotu
Nane
Maydanoz
Zeytinyağ
Limon
Nar ekşisi
Tuz

Yapılışı :
Mercimekleri ve pirinci iyice yıkayıp ayrı kaplarda haşlayın. Bu sırada yeşilliklerinizi küçük doğrayın, havucu rendeleyin. Pirinç soğuduktan sonra zeytinyağı ile karıştırın lapa gibi olmasın. Mercimeklerde soğuduktan sonra pirinç ile karıştırın ve yeşillikleri de ilave edin. Limon, nar ekşisi ve tuzu da ilave edin. Buzdolabında biraz dinlendirin. Salatamız servise hazırdır. Afiyet olsun...

12 Şubat 2010 Cuma

GECİKMELİ PARTİ....

Uzun bir aradan sonra herkese merhaba arkadaşlar. Çok şükür işlerimizin yoğunluğu bitti ve biz artık bloğumuzla daha çok ilgilenebileceğiz :))

Gecikmeli yaptığımız doğum günümüzü sonunda yayınlıyorum. Minik Paşamın doğum günü ile ilgili bir yazı yazmıştım ama doğum günü partimizi biraz geç yaptık. Bende gecikmeli olarak yayınlıyorum...

Buyrun Partimize..... :)

Hediyelerin açılmasını merakla bekledi kuzucuğum :)

Pastasını çok sevdi yavrum. Pastamızı Pastacı Kız Özlem yaptı çok güzeldi ellerine sağlık Özlem.

İgıl Pigıl ve battaniyesini elimizden düşürmedik....

Zavallı İgıl Pigıl ve Makka Pakka :))


Bunlarda menümüzdekiler. Blogta tarifi olmayanları daha sonra vereceğim....

* Truff ,

* Unlu börek, kardeşim yaptı...

* Kıymalı bohça böreği,

* Nişastalı Kurabiye bunuda kardeşim yaptı. Ellerine sağlık canım.

* Patates topları,

* Ispanaklı börek,

* Zeytinyağlı yaprak sarması. Kayınvalidem yaptı.


* Yeşil Mercimek Salatası
Tarifler inşaallah yakında.....

9 Şubat 2010 Salı

CARTE D'OR İLE DONDURMALI BLOG BULUŞMASI



Yağmurlu ve soğuk bir Pazar gününde sıcak mı sıcak bir davete katıldık. Her ne kadar katıldığımız davetin teması soğuk olsa da :) Sohbetlerimiz sıcak, ev sahiplerimiz çok misafirperverlerdi. Bu güzel davet Yıldız Parkı Dahill Restaurant'ta gerçekleşti.

Sevgili Aylin Hanım'dan "Müsaitseniz Dondurmalı Pasta'ya Bekliyoruz" sloganıyla bir davet aldık. CARTE D'OR'un yeni bir ürünü olan Dondurmalı Pasta'nın hem Karamel Kaymaklısı'nın hem de Antep Fıstıklı Çikolatalı'sının tadına baktık. İkiside birbirinden lezzetliydi arkadaşlar ama biz karamelliyi daha çok sevdik :)


Canan Hanım ve Nihan Hanım Dondurmalı Pasta ve Dondurmalı Blog hakkında bize bilgi verdiler.




İşte tadına doyamadığımız nefis Dondurmalı Pastalar.... Ocak ve Şubat ayında doğan arkadaşlarımızın doğum günlerini kutladık. İyiki doğdunuz...





Önceden tanıdığımız ve orada ilk kez tanıştığımız blog arkadaşlarımız. Hepsiyle sohbet etme imkanı maalesef bulamadık ama hepsini tanıdığımıza çok memnun olduk. Hepimizde ne kadar güler yüzlüyüz değil mi ? Tabi ben yani (Arzu) trafik yüzünden toplu resime yetişemedim.

İşte muhteşem ikili :) Arzu ve ben (Sibel)


Sanki birbirimizi uzun zamandan beri görmüyormuşuz gibi sohbet ediyoruz. Ne anlatıyorum kimbilir? Cumartesi günü bile beraberdik :)






Resimdende anlaşılacağı üzere yediğimiz önümüzde yemediğimiz ardımızda.....



Şunların güzelliğine bakarmısınız arkadaşlar. Kış yada yaz farketmez davetlerinizde mutlaka alıp, servis etmelisiniz. Eminim misafirlerinizinde çok hoşuna gidecektir. Minumum 1 pastadan 8 dilim çıkıyor siz isterseniz 10 yada 12 dilime kadar ayarlayabilirsiniz...



CARTE D'OR gelen misafirlerinide unutmamış. Yukarıdaki şık pasta tabağını ve Dondurmalı Pasta'nın iki çeşidinide bizlere hediye etti. Teşekkürler CARTE D'OR... Teşekkürler Aylin :)

Çok güzel bir gün geçirdik...
Sibel&Arzu

8 Şubat 2010 Pazartesi

ÜZÜMLÜ KURABİYE (Tam Buğdaylı)

Merhaba arkadaşlar. Uzun zamandır bloğumuzu güncelleyemiyoruz. İşler anlatamayacağım kadar yoğun. Cumartesi bile çalıştık. Daha fazla dayanamayıp, geçen hafta yaptığım kurabiyeyi yayınlıyorum. Bir değişiklik yapıp, bu kurabiyeyi Sinangil'in göndermiş olduğu Tam Buğday Unu ile yaptım. Farklı ama güzel bir kurabiye oldu. Tavsiye ederim. Ayrıca bu tarifi, "53.Porselen Demlik Çay etkinliğine" ev sahipliği yapan gelibolu17, arkadaşımın etkinliğine gönderiyorum. Sevgilerimle...
Malzemeler:
4 tane yumurta (birisi üzerine sürmek için ayrılacak)
1 paket teremyağ (oda sıcaklığında yumuşamış)
2 kahve fincanı sıvıyağ
3 kahve fincanı pudra şekeri
1 paket kabartmatozu
1 paket vanilya
kuş üzümü ve kuru üzüm (suda iyice yıkayın, çok kumlu oluyor)
Alabildiği kadar un (Sinangil Tam Buğday Unu)
Yapılışı:
Yumartalardan birinin sarısını ayırın. Un, kabartmatozu, vanilya ve üzümler hariç bütün malzemeleri karıştırın. Un, kabartmatozu ve vanilyayı yavaş yavaş ilave edip, kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yoğurun. En son üzümleri ilave edin. Yuvarlak şekiller verip, tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün. 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin. Afiyet olsun...

2 Şubat 2010 Salı

MİM

Sevgili Selma ve Casminella bizi mimlemiş. Konusu ise "kendiniz hakkında 7 ilginç şey" Bizde hemen cevaplıyoruz.

Arzu

(Ne kadar ilgincim bilmiyorum ama)

1- Küçüklüğümden beri polisiye, macera (hatta eskiden ninja filmleri vardı) filmlerini çok severim. Babamla oturur izlerdik. O yüzdenmidir bilmem küçükken polis olmak isterdim ama şuan muhasebeciyim.

2- Konusu ne olursa olsun araştırmayı, öğrenmeyi ve gezmeyi aşırı severim.

3- Bilgisayara karşı aşırı bir ilgim vardır. İnternette dolanır yeni programlar yüklemeyi severim. Sonuç bazen hüsran olabiliyor ama...

4- Benimle gezmeye gidenler bilir, sürekli resim çekerim.

5- Alışveriş yapmayı severim. Eğer bir şeyi beğendiysem mutlaka alırım.

6- Her türlü hayvandan korkarım. uzaktan sevmek tersihimdir. Özellikle kedili bir yerde oturamam. Sürekli etrafı izlerim, nerede diye. Ne yemek yiyebilirim, nede oturduğumdan bişey anlarım:)

7- En sevmediğim şey karşımdakinin beni yanlış anlamasıdır. Yanlış anlaşılmak beni çok rahatsız eder...


Sibel

1- Çok duygusalım hem de hemen ağlayacak kadar. Hele konu çoçuklarsa asla dayanamam. :(

2- Hâla çizgi film izlerim :) (Eskiler daha güzeldi ama).

3- Çok korksamda korku filmi izlemeye bayılırım.

4- Teknolojiyi hiç takip edemem. Cep telefonunum bile eski model.

5- Asla yapmam dediğim bir mesleği yapıyorum (Muhasebe).

6- Mutlaka saatim olmalı yoksa kendimi boşlukta hissediyorum…

7- Anne olmayı çok sevdim. Günümüzün şartları iyi olsaydı herhalde bir sürü çoçuğum olurdu :)


Sizce ilginçmiyim.....?


Bu mim uzun zamandır var. Bugünlerde pek takip edemiyoruz kim cevapladı kim cevaplamadı bilmiyoruz. Cevaplamayan herkesi Mimliyoruz. Hadi bakalım sizleride yakından tanıyalım :)