2 Ocak 2012 Pazartesi

YUMUŞACIK TATLI POĞAÇA

2012 yılının ilk yazısı. İnşallah hepimiz için hayırlı bir yıl olur. Her ne kadar ekonomistler öyle demesede umut etmekten başka elimizden birşey gelmez. Neyse yaşayıp göreceğiz öyle değilmi?
Ben bu poğaçayı çok beğendim. tatlı ve yumuşacık oldu. Oğluşumda çok beğendi. Bu herşeyi anlatıyor galiba:)))
Tarifi sevgili Pelinden aldım...

Malzemeler:

1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
5 çorba kaşığı şeker
1 çorba kaşığı tuz
1 paket instat maya
Alabildiği kadar un

Üzeri için:

Yumurta sarısı
Çörek otu

Yapılışı:

Önce geniş bir kaba 3 su bardağı unu koyun, mayayı ekleyip iyice karıştırın. Ortasını havuz gibi açın. Sütü, suyu, yağı, şekeri ve tuzu ilave edip, unu kenarlardan ortaya doğru alarak yavaş yavaş karıştırın ve azar azar un ilave ederek yoğurun. Ele hafif yapışan bir hamur olacak. Hamuru yarım saat kadar mayalanması için bekletin. Elinizi yağlayarak, poğaçaları hazırlayın. isterseniz içine harçta koyabilirsiniz. üzerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpin. önceden ısıtılmış 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Afiyet olsun...

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık şimdi çayımın yanına bir tane olsa harika olurdu sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok guzel olmus yumuşacık gorunuyor sevgıler..

mutfagabuyrun dedi ki...

lezzeti resimden belli canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

Nilgün Komar dedi ki...

ellerine sağlık!!!!!!!!!!!!!!!!

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Bu tarifi ben de denemek isterim.Sevgiler.

Swotpisces dedi ki...

pek güzeller, denenmeli...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bu tarifi biliyorum canım.

Nefis bir lezzet...

Ellerine sağlık canım

Sevgiler

müjde dedi ki...

Canım nefis olmuşlar.Ellerine sağlık.Ben de beklerim.Mutlu seneler...

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuşlar yumuşacık mis gibi. Ellerine sağlık.

şebnem dedi ki...

tatlı derken ne kadar tatlı oluyor, içine peynir veya patates konulsa tuhaf olurmu diye sordum.