4 Aralık 2009 Cuma

KIRMIZI BİBER ÇEMENİ


Hayırlı cumalar arkadaşlar.... Kahvaltı için çok güzel olan bu lezzetin adını uydurdum. Uydurdum diyorum çünkü bilmiyorum. Biz çemen deriz ama bazı yerlerde acuka diye geçiyor... Farklı şeylermidir onu da bilmiyorum açıkcası. Ben çemen diyeceğim müsaadenizle...

Kayınvalidem kızkardeşinde yemiş ve tadını çok beğenmiş. Hemen kendiside yaptı sağolsun. Kışlık diye yaptık ama bitti diyebilirim. Ben ilk kez gördüm böyle biberden yapılanı. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Zaten böyle sarımsaklı baharatlı şeyleri çok severim ben... Buyrun tarifimize.


Malzemeler :

Kırmızı Biber
Sarımsak
Karabiber
Pulbiber
Ceviz
Çemen baharatı
Tuz
Kimyon
Nane

Malzemeleri damak tadınıza göre arzu ettiğiniz kadar kullanabilirsiniz

Yapılışı :

Kırmızı biberleri ikiye kesip çekirdeklerini çıkartalım. Daha sonra biberleri 3–4 parçaya daha keselim. Büyükçe bir tencerede biberleri az suyla haşlayalım. Biberler iyice haşlandıktan sonra bir kevgir yardımıyla biberleri ezelim ve kabuklarından ayıralım. (anlatabildim mi bilmiyorum ama salça yapar gibi) Sonra tüm baharatları ve cevizi ekleyip karıştıralım… Kahvaltılarda afiyetle yiyelim…

İyi hafta sonları........

18 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Ne güzel olur ekmeklerin üzerinde..Ellerien sağlık Arzu'cuğum..Sevgilerle..

sihirlirloklava dedi ki...

ben de tam adını bimesem de kahvaltıda severek yediğim birşey...yapanların ellerine sağlık canım...

pelince dedi ki...

Gül ne güzel söylemiş,ekmek üstü şahane olur.. sanada hayırlı cumalar..
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

muhteşem valla.deneyecegim ama seneye artık.

BAL ANNE dedi ki...

kshvsltıda bol ekmekle çok severimmm;)))
ellerine sağlıkk

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Çok güzel oluyor arkadaşlar o kadar hafif ki seneye mutlaka yapın :)

Sevil Şahin dedi ki...

ARZU BU NE GUZELLİK BÖYLE KAHVALTIDA NEFİS OLUR ELLERİNE SAGLIK

balböcükleri dedi ki...

muhammara olsun ezme olsun bayılıyorum bu tarz şeylere ellerine kollarına sğlık

Zehra Gürgen dedi ki...

Kahvaltıda kızarmış ekmeğin üzerine sürmek lazım bunu :))
ellerine sağlık

Dilek Mutfakta dedi ki...

bayılırım kahvaltılarımın vazgeçilmezidir,bende biber salçasıyla yapıyorum çok güzel oluyor ellerinize sağlık,sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Taze ekmeğin üzerine yada etimeğin üzerine sürüp yesem.
Sevgiler.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

acayip iştah açıcı bir lezzet:)))
ellerine sağlık canım
nefisss olmuş
öpüyorum

Pembe Tatlar dedi ki...

Tam benim damak zevkime göre:))
Ellerine sağlık canım..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

bizimde her sabah kahvaltısında mutlaka yediğimiz biber sosu harika bir lezzet, şifalar olsun

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Güzel yorumlarınız için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim arkadaşlar... Kayınvalidemin ellerine sağlık o yaptı çünkü :)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Tam benlik birsey bu! Canim cekti:)

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

O kadar güzel ki Selma, bir oturuşta o kasenin yarısını yiyorum ekmekle :))

fatma dedi ki...

ben bunun adını acıka olaral biliyorum.içine yarım avuç kadar küufalanmış bayat ekmek koyuyoruz acıkanın sulu gibi görünmesini engelliyor.