14 Aralık 2009 Pazartesi

SEVGİ TEYZE'NİN TATLISI (BALPARMAK TATLISI)


Bu haftasonu Adapazarı'na Sevgi teyzeleri ziyarete gittik. Hava çok yağmurlu ve soğuktu. Ama yine de gitmemize engel olmadı. Dayımlarla birlikte iki araba yola çıktık. Bazı zamanlarda dayım yolda kaybolsa da (hızına yetişilemiyor) sonunda kapıdan içeri birlikte girebildik:))))

Sevgi teyze sağolsun yemek konusunda döktürmüş. Yengemin ve kızların yardımını es geçememek lazım:) O kadar yemekten sadece tatlının resmini çekebildim. Ama süper bir tatlı şiddetle tavsiye ediyorum. Kalburabastı'ya benziyor ama öyle değiiiiiil. "Ellerine sağlık Sevgi Teyze herşey çok güzeldi". Güzel hoş sohbetli bir haftasonu geçirdik. Bu tatlıyı http://mutfaktasanat.blogspot.com/ ev sahipliğindeki "49.Poselen Demlik Çay Saati Etkinliği"ne gönderiyorum. Hemen tatlının tarifine geçiyorum...



Malzemeler :

2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

1 su bardağı irmik (üzerine)

Şerbeti için:

4 su bardağı şeker
4,5 su bardağı su

Yapılışı:

Bütün malzemeleri karıştırıp, yoğurun. Ceviz büyüklüğünde hamurlar alıp, şekil verin. Parçaları büyük olmayın zaten kabarıyorlar. Bir kabın içine irmiği dökün. Şekil verdiğiniz hamuru kabın içine koyup, irmiğe bulayın. Tepsiye dizin. Bütün hamurları bu şekilde yapın. 180 derece ısıtılmış fırında pişirin. Tatlı piştikten sonra şerbeti hazırlayabilirsiniz. Çünkü tatlının ilk sıcağının geçmesi lazım. Bir kapta 4,5 su bardağı suyun içinde şekeri eritin. Bu tatlının özelliği şerbet soğuk olarak hazırlanıyor. Diğer tatlıların şerbetleri gibi kaynatmıyoruz. Hafif ılınan tatlının üzerine şerbeti dökün. Afiyet olsun...

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Arzu'cum balparmak tatlısı bu hari
ka tatlının adı bizde çok severek yenir.Size afiyet olsun.Mutlu haftalar öpüyorum...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık sevgi teyzenin canımm çok güzel görünüyor:)) bal şekr olsun sizlere.. ayrıca yorumun için teşekkür ederimm

kalpkurabiye-deniz

Narince dedi ki...

Tam bana göre bir tatlı kıyır kıyır olduğunu tahmin ediyorum. Teyzenin ellerine sağlık Arzu'cuğum.

Adsız dedi ki...

Cok hos bir tatliymis...

Sevgi Teyzenin burdan ellerine saglik :))

Hülya dedi ki...

Cok guzel gozukuyo ellerinize saglik!

Unknown dedi ki...

içine de ceviz olacaktı ki of o zaman.

Adsız dedi ki...

Ayy harika görünüyor, Sevgi Teyzenin ellerine sağlık canım. Afiyet bal şeker olsun.

tub@ dedi ki...

Canımcım ellerinize sağlık, benimde çok sevdiğim bir tariftir,öptüm

Alime dedi ki...

Katılım için teşekkürler tarifinizi aldım..