25 Ocak 2010 Pazartesi

ELMALI DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ

Haftasonu kar mağduru olunca televizyonlarda sakın evinizden çıkmayın diye bas bas bağrınınca ben de bunu fırsat bilip bişeyler yaptım. Bu iyimi olduuuu kötümü bilmem. Aldığım kalorileri saymazsam, güya evde vakit geçirdim, dinlendim. Mutfaktan dışarı çıkmadım. Sürekli birşeyler yapmakla vakit geçti. Dışarı çıkmak daha iyiymiş. Yemek yapma derdi olmuyordu. Dışarıda gezip, yemeğimizi yiyip eve geliyorduk:) Şöyle bir yaptıklarıma bakıyorumda canım çok tatlı istemiş galiba:)

Malzemeler:
2 adet büyük boy elma
2-3 yemek kaşığı şeker
1-1,5 tatlı kaşığı tarçın
Muhallebi için:
750 ml süt
1 paket tek kullanımlık Dr. Oetker pirinç unu
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 tatlı kaşığı damla sakızı reçeli
1-1,5 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
Yapılışı:
Elmaların kabuklarını soyup doğrayın. Tencereye elmaları, şekeri ve tarçını ekleyip, suyunu çekene kadar pişirin. Kaselere paylaştırın.
Muhalebiyi yukarıda yazılı malzemelerin hepsini kullanarak pişirin. Kase içindeki elmaların üzerine dökün. Üzerini istediğiniz gibi süsleyip, soğuk servis edin. Afiyet olsun...


10 yorum:

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Hani bize :)

Bizi başka şeylerle kandıracaksın demi :))
Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok canım çektiiii. enfes görünüyor.

ellerine sağlık canım..

sibel dedi ki...

çok severim damla sakızıyla yapılan mamaları eline sağlık çok iştah açıcı görünüyor.sevgiler

Şehnaz dedi ki...

çok güzel olmuş...ellerinize sağlık..bende yapıyorum..çok lezzetli oluyor...

Sevil Şahin dedi ki...

çok severim ellerine saglık
harika olmuş..

Sevtap dedi ki...

tadına bakmaya bile gerek yok gözlerimiz bile doydu ellerine sağlık nefis duruyor.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Afiyet olsun elmali nasil guzel olmustur.Evde olmanin keyfini cikar bence sevgiler

Beyaz Kkelebek dedi ki...

canım çok leziz görünüyor ellerine sağlık ...

Tuğba Agaci dedi ki...

Tatlı yapınca insanın kendisi de tatlı oluyor,şeker gibi oluyor bence tüm hızla devam (: Ellerine sağlık.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

canım beni bir ziyaret et Sevgiler..

http://www.degisiktatlar.com/2010/01/yeniden-mimbenhurum-ve-deniz.html