19 Ocak 2010 Salı

KATMER POĞAÇA

İşlerin yoğunluğundan bu aralar bloğu güncelleyemiyoruz. Aslında eklicek çok şey var arşivde:)
Uzun zamandır yapmak istediğim bir poğaçaydı. Bloglarda gördükçe ben de yapıcam bende yapıcam diye diye geçtiğimiz haftalarda yapmıştım. Yayınlamak bugüne kısmetmiş. Ben çok beğendim yapılı zor gibi görünse de aslında basit. Bu arada tarifi Sevgili Mutfak Güncesi'nden almıştım. İyi haftalar diliyorum arkadaşlar...
Malzemeler:
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldığı kadar un

Arasına :

oda sıcaklığında yumuşatılmış tereyağ (ben becel kullandım)
beyaz peynir

Yapılışı:

Mayayı çok az ılık suyla eritin. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ekleyip, ele yapışmayacak yumuşaklıkta yoğurun. Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırın. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürün. Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarlayın. En üsttekine yağ sürmeyin. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar tekrar açın. Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peynir koyarak sarın. 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürdüp, önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin. Afiyet olsun...

19 yorum:

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık....çok güzel olmuşş

Unknown dedi ki...

Arzucum ellerine sağlık puf puf harika olmuşlar öpüyorum...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel bir görüntüsü var. İştah açıcı.
Sevgiyle kal.

Sevil Şahin dedi ki...

tatlım ellerine saglık bende cok severim super olmuş
afiyet bal olsun

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok seviyorum bu poğaçayı...

SEVGİ dedi ki...

ELİNE SAĞLIK ARZU,
NE GÜZEL OLMUŞ POĞAÇALARIN
GEL BENİ YE DİYOR SICAK SICAK NE GÜZEL OLUR ŞİMDİ ..
ELİNE SAĞLIK
SEVGİLERMLE...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

en sevdiğim poğaçalardan. gerçekten zor gibi görünüyor ama kolay:)
maşallah ne güzel de kabarmış. ellerine sağlık canım..

duygu dedi ki...

off nefis görünüyor bu poğaça. puf puf kabarıyor sanırım görüntüden öyle anlaşılıyor...
ellerine sağlık...

Federica Simoni dedi ki...

mmm..davvero squisiti!

CAHİDE dedi ki...

Görüntü süper ellerine sağlık canım,Ben henüz denemedim("aman onuda denemeyiver") dediğini duyar gibi oluyorum:))
Meraktan belkide seviyorum denemeyi....sevgiler canım...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Arzucum. Nefis bir poğaça olmuş. Ben bir kere denedim pek başarılı olamadım. En kısa zamanda tekrar denicem.

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine sağlık gerçekten çok güzel bir poça bu..

TATESAL dedi ki...

Poğaçaya bayıldım çıtır çıtır kimbilir nasıl lezzetlidir....

Hele aşağıdaki 3 renkli salata en sevdiğim salata çeşidi....

Ellerine sağlık güzel insan...

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık, nefis görüünyor.
ben de bu poğaçaları (yapması zordur diye) denemek için uzun süre beklemiştim, gereksiz yere beklemişim, artık sık sık yapıyorum, çok da lezzetli oluyor:)
sevgiler...

bilge dedi ki...

ellerinize sağlık çok sık yaparım.kahvaltılarda akşam üzeri çay içerken mis gibi..paylaşımınız için teşekkürler..

balböcükleri dedi ki...

kaçtır bloglarda görüyorum bu poğaçayı bende deneyeceğim ama meşakkatli gibi görünüyor

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Arkadaşlar zor gibi görünüyor ama hiç değil. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim...

casminella dedi ki...

Ellerine sağlık, gerçekten nefis görünüyor, kilo aldııııııım, artık yapmayacağım, yapsamda yemeyeceğim (sanki yemeden durabilirmişim gibi), sevgiler...

homestyleboom dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyorlar gerçekten de.
http://homestyleboom.blogspot.com/
beni de buradan takip edebilirsiniz