20 Ocak 2010 Çarşamba

YOĞURTLU BROKOLİ VE HAVUÇ SALATASI

Haftasonu pazardan aldığım brokoli ve havuç; dün akşam yaptığım hafif, sağlık bir salata ile karşınızda:) Tarif mi basit herkes yapıyor zaten.

Brokoliyi haşladım ama suyun içinde değil. Tefal düdüklü tenceremin içine yerleştirilen süzgeç gibi bir aparatı var. Tencereye suyu koyuyorum, sebzelerde diğer aparata. Sebzeler suyun buharıyla pişiyorlar. Vitaminleri de suya geçmiyor. Ya da öyle sanıyorum:) İstediğiniz kadar havucu rendeleyin, tencereye biraz yağ koyup kavurun. Bu arada sarımsaklı yoğurdumu hazırladım. Yoğurt ev yapımı olduğu hazır satılanlar gibi koyu değil. Ama tadı nefis. Doğal katkı maddesi içermiyor. İçine bir tatlı kaşığı kadar calve light mayanoz ve tuzunu da ekledim. Geniş bir tabağa haşladığım brokoli ve kavurduğum havuçlarımı koydum, üzerinede sarımsaklı yoğurdu döktüm, birazda kırmızıbiber serptikmi işte bu kadaaaaar. Afiyet olsun:)

15 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ohh mis,benim için akşam yemeği hazır olmuş:)

ellerine sağlık Arzucum:)

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Benimde tefal düdüklü tencerem var ama buharda nasıl pişirileceğini bilmediğimden pek kullanmıyorum. Kaç dakikada ve ne kadar su ile yaptığınızı sorabilirmiyim. Kısaca nasıl pişirdiğinizi tarif ederseniz çok sevinirim Kolay gelsin. Yeşim

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Merhaba Yeşimcim. Benim düdüklü tenceremin ortasına doğru bir çıkıntı var süzgeci oraya oturtuyorum. O çizginin altında göz kararı su koyuyorum çok koymana gerek yok zaten sebzeler çabuk pişiyor. Neyse, tencereye suyu koy, süzgeci tencereye yerleştir, sebzeleri koyup, kapağını kapa. Zaten kapaktaki ayarı düdüklünün buharını çıkartmak için getirdiğimiz kısma çeviriyorum. Böylece istediğim zaman buharını dışarı atmaya gerek kalmadan kapağını açıp, kontrol edebiliyorum. Yani su kaynamaya başlayınca 15 dk. falan pişiyor. Dediğim gibi açıp kontrol ediyorum yumuşayınca sapları pişmiş demektir. İnşallah anlatabilmişimdir Yeşim'cim:)

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Afiyetler olsun. Bende yaparım ama brokolileri hiç yoğurtlu yapmadım. Aklımda olsun.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Arzucum ellerine sağlık salatan harika ben brokoliyi çok seviyorum
ama eşim ve oğlanlar yemiyor öpüyorum...

Şehnaz dedi ki...

ellerine sağlık arzucu..çok güzel olmuş...

Unknown dedi ki...

oooooo çok ta sağlıklı
havuçla biraz hareket kazandırmışsınız
eline sağlık Arzu..
sevgilerimle....

Zehra Gürgen dedi ki...

Arzucum çok güzel bir salata.Evde en sevilen iki sebze bunlar.düdüklüme acaba bende süzgeç yerleştirebilirmiyim böyle buharda pişirmek için? deneyeceğim..

ellerine sağlık

Pembe Tatlar dedi ki...

ooo ellerine sağlık baylırım canım:)

kalpkurabiye dedi ki...

en güzel öğün arası hatta öğle öğünü çok seviyorum bende..

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim Arzucum, ilgin ve tarifin için. Akşam eve gidince hemen yapacağım kızım bayılıyor brokoliye. Sevgiler Yeşim.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Renklerin görüntüsüne bayıldım. Nasıl da canlı kalmışlar. Gerçekten de suda değilde buharda yapınca renkler böylesine muhteşem kalıyor. Daha da sağlıklı. Bu salata yenmez mi?
Sevgiyle kal.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Afiyet olsun:)

birsence dedi ki...

çok sağlıklı bir yemek yapmışsın canım ellerine sağlık...brokoli sanki pişmemiş gibi yeşili canlı havuç desen öyle...ellerin dert görmesin...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Tam benlik olmus bu salata:) ellerine saglik!!