10 Aralık 2010 Cuma

ANNECİĞİMİN SU BÖREĞİ

Hayırlı cumalar herkese. Nefis bir su böreği ile karşınızdayım. Ben yapmadım tabiki de:) Adında da belirttiğim gibi annem yaptı. Bizim sofralarımızda su böreğinin yeri farklıdır. Herkesnin bayramlarda klasikleşmiş yapıp ikram ettiği yöresel yemekleri vardır. Gerçi su böreği bizim yöreğe özgü olmasada kendimi bildim bileli bayram sofralarımızın vazgeçilmezidir. Gelen misafirlerimize de ikram ederiz tabi. Annem konusunda mütevazi olmayacağım her şeyde olduğu gibi su böreğininde hakkını verir. Alperenin baby shower partisi içinde yapmıştı sağolsun anneciğim. Yapılışı zahmetli ama yemesi bir o kadar zahmetsiz:) Neyse bizim ailedeki su böreği tarihini bu kadarıyla bırakıyorum. Hemen tarife geçiyorum:)

Hamur Malzemesi :

6 yumurta
2 kaşık yoğurt
tuz
un

İç Harcı :

Tereyağ-Sıvıyağ
peynir-maydanoz

Yapılışı:

Yumurta, yoğurt, tuz ve alabildiği kadar un ilave edilerek hamur yoğurulur. 12 adet bezeye ayrılır. her beze ayrı ayrı incecik açılır. Bir tencerede su kaynatılır. Ayrı bir tencerede de soğuk su hazırlanır. Yufkalar ilk önce kaynayan sıcak sudan daha sonrada soğuk sudan geçirilir. Bir bez ile fazla suyu alınıp tepsiye döşenir açılan 6 adet yufkada bu şekilde yapılarak tepsiye döşenir ancak her yufkanın arasına yağ karışımı sürülür. 6.yufkadan sonra maydanozlu peynir içi eklenir. Geriye kalan 6 yufkada aynı işlemlerden geçirilierek aralarına yağ karışımı sürülerek tepsiye döşenir. En son üzerine kalan yağ karışımıda sürülerek üzeri kızarıncaya kadar pişirlir.

19 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar, annenizin ellerine, emeklerine sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

Saygılarımla.

mutfagabuyrun dedi ki...

börek çok güzel olmuş.annenizin ellerine sağlık.benimde hep annem yapar saolsun.annelerin yeri bir başkadır.allah hepsine uzun ömür versin.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
anneciğinin ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Rahmetli kayınvalidem de çok güzel yapardı. Ben yazları oraya gittiğimde ben seviyorum diye önceden hazırlardı. Anılarım canlandı.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Arzucum bayılırım anneciğinin elle
rine sağlık öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

canım anneciğinin ellerine emeklerine sağlık..
ne kadar güzel yemek yapsan da onların elinden hep bambaşka..
allah eksikliklerini yaşatmasın..

karamel mutfak dedi ki...

hayirli cumalar tatlim.su boregide su boregi diye isyan eden bunyeye simdi bu yapilirmi yahu:) annecinin ellerine emeklerine saglik.sevgiler.

Elifin Terazisi dedi ki...

Anneciğinizin eline sağlık:)

gülay mutfakta dedi ki...

arzu canım annenin ellerine sağlık.. nefis bir börekti tadını unutmayacağım:)

sevgiler

Tümay Öztürk dedi ki...

Tatmış biri olarak nefisti diyorum:) Annenin ellerine sağlık canım...

Cafe Pepela dedi ki...

Su böreği mi dedin,hemen geldim.
Ellerine,gönlüne sağlık anneciğinin.Nefis görünüyor,şu tabağa dalmak istiyorum şuan. :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

hayatta en sevdiğim şey
su böreği ve sarma :)
annenin eline sağlık canım..
sağlık ve sevgiyle.

hayat dedi ki...

Canım, su böreği çok nefis görünüyor.Anneciğinin eline emeğine sağlık.
Sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım değerli anneciğinin ellerine sağlık...
Çok güzel olmuş
sevgiler

Swotpisces dedi ki...

harika görünüyor, bu arada çok faydalı bir blog, tebrikler.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Yiyen arkadaşlara afiyet şeker olsun. Güzel yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar..

orece dedi ki...

ellerine sağlık anneciğinin. sizlerede afiyet olsun yılı olmuştur su böğreği yemiyeli:((

Saliha dedi ki...

annecıgının ellerıne saglık bızdede kayınvalıdem yapar nefıs olur...
sevgılerımle canım..

aslı dedi ki...

Sevgili Arzu, yapması gerçekten çok zor tariflerden biri ama, dediğin gibi var. tek kelime ile mükemmel olmuş. Anneciğinin ellerine, kollarına sağlık olsun.
Sevgiler.

TATESAL dedi ki...

Enfes bir lezzet canım tam hanım böreği,anneciğinin ellerine sağlık...