17 Aralık 2010 Cuma

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI

İyi haftalar diliyorum. Dışarıda kasvetli ve soğuk bir hava var. İş yerindeyken hep bu havalarda evde olup battaniyenin içinde yatmak isterdim. Şimdi evdeyim ama sandalyenin üzerinde bilgisayar başındayım hiç yatasım yok:) Tek başına evde olunca canımda çok sıkılıyor. Oğluşum doğsada onunla vakit geçirsek yoksa çıldırsakmı:) görücez. Sevgili Gülay'dan akşam Tümay'la ilgili çok güzel haberler aldım. Simay bebek dünyaya gözlerini açmış. ALLAH analı babalı büyütsün İnşallah. Darısı başıma diyorum ve bu nefis dolmanın tarifine geçiyorum. Sevgilerimle...
Malzemeler:

üzüm yaprağı
1 kg yakın soğan (soğanın bol olması dolmaya daha güzel lezzet katıyor)
5 su bardağı pirinç
2 su bardağı su
1 demet dereotu
1 demet maydanoz
3 adet kesme şeker
dolma baharı, nane, karabiber, acıbiber, tuz

Yapılışı:

Soğanlar küçük küçük doğranıp, sıvıyağda kavurulur. Yıkanan pirinçler eklenip biraz kavurulur. doğranmış dereotu maydanoz, şeker, tuz ve baharatlar eklenir karıştırılır. en son 2 su bardağı su ilave edilip pişirilir. Yapraklar ile güzelce sarılır . işlem bittikten sonra tencereye dizilen dolmaların üzerine salatada olduğu gibi yağ gezdirilir(parlak olması için) limon dilimleride konularak 2-2,5 su bardağı su ilave edilip 1-1,5 saat pişirilir.

12 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

yaprak sarmasını sevmeyen yoktur sanırım.ellerinize sağlık.sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Dolma pek güzel görünüyor.
Tatlım, Allah hayırlı doğumlar nasip etsin. Bugünlerinin kıymetini bil. Doğduğunda uzun bir süre pek kendine zaman ayıramayacaksın.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Arzucum sende hayırlısıyla al bebe
ğini kucağına.Simay prenses doğunca
sağolsunlar mesaj attılar çok sevin
dim.Sarma harika ellerine sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık,çok severim.sevgiler.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ellerine sağlık çok leziz görünüyor gerçekten. Bebeğini de hayırlısı ile sağlıkla kucağına almak nasip etsin Rabbim. Benimki hayırlısı ile artık 2 aya yaklaşıyor. Dünyaya geldikten sonra zaman nasıl geçiyor anlamıyorsun emin ol.
Sevgiler

Narince dedi ki...

Evdekiler istiyor kaç gündür, fırsat bulup da saramadım, görmesinler:))

LEZZETİKRAM dedi ki...

oh nefis ben bayılıırm bu dolmaya ;) ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

arzucum ellerine sağlık sarma enfes.allah senide güle güle babişine kavuştursun.sevgiler.

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık.

lezzet-i mekan dedi ki...

şimdi o sarmalar burada olsa gecenin bu saatinde bile o tabağı bitirebilirim. ellerinize emeklerinize sağlık. iyi geceler ve mutlu bir hafta sonu dilerim sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

arzucum senin canının istemesi çok doğal elbette ama,
bana ne oluyorsa nasıl güzel geldi gözüme.
ve en sevdiğim.
sevgiler canım.

Tümay Öztürk dedi ki...

Arzucum merhaba:) Geri geldim:) Harika bir bebişler hemde:) Darısı senin de başına canım tekrar sağlıklı bir şekilde inşallah. Bu arada zeytinyağlı harika duruyor:) Sanki hala hamileyim her gördüğümü yemek istiyorum:)