7 Aralık 2010 Salı

PAZILI GÜL BÖREĞİ


Herkese kocaman merhabalar... Bir tembelim bu aralar bir tembelim anlatamam... Uzun zamandır Arzu tarif yayınlıyor blogta. Ben yapıpta yayınlamaya üşenenlerdenim. Ama artık çok uzun ara vermeyeceğim Allah'ın izniyle. Bu börekleri yayınlamama vesile olan Sevil'ciğime burdan teşekkürler, anladı o beni :)) Alperen bebeğin partisine giderken yapmıştım bu böreği. Ben çok severim otlu börekleri, umarım yiyenler de beğenmişlerdir.


Malzemeler:

4 yufka
2 demet pazı
3-4 orta boy soğan
1 bardak yoğurt
1/2 bardak sıvıyağ
Karabiber, pul biber, tuz
3-4 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yumurta


Yapılışı:


Pazıları iyice yıkayıp, yapraklarını saplarından kopartın. Yaprakları ve saplarını ayrı haşlayıp, syunu süzün. Diğer tarafta soğanları yemeklik doğrayıp sıvıyağda rengi dönene kadar kavurun. Haşlanmış pazıları, karabiber, pul biber ve tuzu da ilave edin. 5-6 dk daha kavurup, soğumaya bırakın.

Bir yufkayı tezgaha serin 6 üçgen çıkacak şekilde kesin. 1 bardak yoğurt ve yarım bardak sıvıyağı kasede iyice karıştırın. Üçgen yufkalara yoğurtlu karışımdan sürün. Hazırladığınız pazılı harçtan koyup gül gibi sarın. Bütün yufkaları bu şekilde sarın. Kalan yoğurtlu harcın içine bir yumurta kırın. Böreklerin üzerine sürüp önceden ısıttığınız fırında pişirin.

Afiyet olsun. :)

14 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık börekler hari
ka iyiki yayınlatmış Sevilim öpüyo
rum.

Sevil Şahin dedi ki...

:))))
canım benim ellerine sağlık o gün nefis olmuştu bu börek yedikçe yiyesim geldi .
Arkadaşlar şiddetle tavsiye ediyorum .Mutlaka deneyin seveceksiniz :))

nesrin dedi ki...

Cok lezzetli olmali. Ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor afiyetler olsun.

LEZZETİKRAM dedi ki...

eline sağlık ,çok güzel gözüküyor;)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerine sağlık canım, pek nefis görünüyor:)

Unknown dedi ki...

pazılısını denememiştim.ellerine saglık.

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı günler, ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.

Saygılarımla.

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık
Börekler harika, ıspanaklı böreği hep bu yöntemle yaparım ben de. Sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Sibelcim o gün herhalde rahat 2-3 tane ben yedim:) O yüzden çok lezzetli olduğunu direk biliyorum. Ben de Sevil gibi herkese tavsiye ediyorum:) Ellerine sağlık canım...

kalpkurabiye dedi ki...

sibelciğim ellerine sağlık canım..
arzu artık annelik heyecanı yaşıyor blog kaldı sana:)
bekliyoruz..
börekler güzel bir başlangıç oldu:))

Betül KAVAL dedi ki...

bayılıyorum ben pazılı böreğe. ellerine sağlık harika gözüküyor.

öpüyorum canım.

gülay mutfakta dedi ki...

sibel canım ellerine sağlık.. çok lezzetiydiler yemeye doyamadım o gün..
sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Pazılı herşeyi çok severim börek,yumurta,dolma fark etmez:) ama börek nefis görünüyor