19 Aralık 2011 Pazartesi

İKİ RENKLİ MUHALLEBİ (VİŞNE SOSLU)


Merhabalar, süper bir tatlı sunuyorum size. Yapan arkadaşlar bilir. Ekşimsi tat seviyorsanız tam size göre. Yapımıda çok basit. Buzluğunda vişne olan arkadaşlar haydi mutfağa:))) Yeni aldığım ayarlamalı kelepçeli kalıbımı kullandım süper oldu. Çok sevdim ben bu kalabı:)

Malzemeler:

3 su bardağı süt
1 çay bardağı un
2 çay bardağı şeker
2 tatlı kaşığı nişasta
2 adet yumurta sarısı
1 paket vanilya

Vişneli Sosu için:

1,5 su bardağı çekirdekleri ayıklanmış vişne
1 su bardağı su
1 yemek kaşığı tepeleme nişasta
4 yemek kaşığı tepeleme şeker

Yapılışı:

Muhallebi malzemelerinden vanilya hariç hepsini karıştırıp, pişirin. En son vanilyayı ekleyip 5 dk kadar mikser ile çırpın. Kalbınıza dökün. Daha sonra vişne sosunu hazırlayın. Vişneleri rondodan geçirin. Diğer malzemelerle birlikte orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Sos piştikçe koyu bir kıvam alıyor. Vişne sosunu muhallebinin üzerine dökün ve üzerini dilediğiniz gibi süsleyerek soğuk servis edin. Bir gün önceden yapılması tavsiye edlir...  

10 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Teşkkürler Nilgün...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Görüntüsü çok güzel. Vişneli tatlara bayılırım.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Cok guzel olmus canim.
Ellerine saglik.
Sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

tatlı çok cezbedici görünüyor canım.ellerine sağlık.çok güzel olmuş.sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hem hafif hem enfes olmuş. Çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

bende yapmıştım gerçekten harika oluyor.ellerine saglıkç

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerine sağlık ,nefis görünüyor :)

LEZZETİN ASLI dedi ki...

Yarın yemeğe misafirlerim gelecek ne tatlı yapsam diye düşünüyordum. Çok iyi oldu şimdi bana bu tarif. Çok da severim vişneli lezzetleri. Ellerinize sağlık:)

Hatice dedi ki...

çok sevdiğim bir lezzet, ellerine sağlık çok güzel görünüyor...
sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık...sevgiler..